2015. március 25. szerda

Balázs Tibor utózönge az idei Tolna Megyei Kerékpáros Évadnyitóról

Kipihenve a verseny fáradalmait, egy kisebb beszámoló következik a magyar kerékpársport egyik oszlopos és közkedvelt emberétől.

“Elég kellemetlen, ködös, nyirkos, hideg idő volt ma, de hát a kerékpáros nincs cukorból, no meg ugyebár ez egy szabadtéri sport, így bringával mentünk le a csapattal a versenyre Szakályba.
Ma a Pinarello Parissal versenyeztem, Fulcrum Racing Speed carbonokkal, nem az Orcával. Hamar eltelt az út Szakályig, jó hangulatban a hideg ellenére, főleg mikor nem vezetni kellett az első párban,hanem hátul gurultunk anslüsszben.
A szokásos létszámú mezőny volt az idei első, szezonnyitónak mondható versenyen, olyan 50 fő körül.Szekszárd, Tamási, Pécsi bringások mellett sokan eljöttem messzebbről is, sőt nemzetközivé tette a versenyt a Spartak Szabadka bringásainak jelenléte, akik erős csapattal jöttek. Nevezésnél azt mondták,hogy a seniorban 40 felett külön értékelés lesz, így a korcsoportomban az 50 felett én voltam a favorit, az indulókat idősebb korosztályban elnézve ismerős, és ismeretlen arcokat…
Rajt után rögtön “ing-gatya”, ahogy azt kell, nem is esett túl jól, könnyen az első 1-2km…. Ilyenkor mindig át fut rajtam, hogy mit is keresek én itt a sok erős fiatal között,ilyen tempónál. Aztán bemelegedtem, és a Szakály utáni kis húzós emelkedőre már gond nélkül mentem fel az első 4-5-ben rakva a kereket. Idén szerencsénk volt, mert bár hideg volt legalább, most kelet-észak-keleti szél volt a szokásos, északnyugati helyett, ami évek óta nehezítette az életünket ezen a versenyen, volt, hogy szakadó hóeséssel kombinálva… A széljárásnak is köszönhetően idén nem volt elmenés, ha valaki próbálkozott hamar ugrott rá a sor, mert hátszélben mindenki bátrabban vállal, pofaszélben inkább csak vár a másikra, így az elmenések évek óta haza is értek.
Jól ment a lábam, a pulzusom 140-150 környékén mozgott végig a kb 13km sík-enyhén emelkedős szakaszon. Pikk-pakk beértünk Tamásiba, ahol a kb 2 km hosszú hegyre kellett felmenni egy jobb kanyar után, a főútról lekanyarodva. Kanyar előtt ahogy kell előre helyezkedtem, 4.-nek fordultam rá az emelkedőre, ami az első pár száz méterben elég húzós,12-15% meredekségű. Itt az erősebbek lószoltak be és én is indultam rájuk, mert a meredeken lehet előnyt szerezni, utána felérve a hosszú már csak 6-8%-os részre mindenki megrogyik és nehéz a pozíción javítani. A meredek rész után az elsők nem sokkal voltak előttem, olyan 9-10. pozícióban érkeztem a kevésbé durva szakaszra, ahol váltottam kistányérra, de itt már a 38/21 is nagyon keménynek tűnt…. Ezen a részen ért utol Keszerice Zsolti, aki a 40-es korosztályban volt, és sokat meccseltünk már sok versenyen, Pécs-kupákon, ahol 2013-ban ő lett az összetett senior bajnok előttünk, és nyert páros is időfutam OB-t is seniorban Balás Attila csapattársammal. Szóval elhaladt mellettem, de nem pánikoltam, mondom, nem ellenfél…Azért tettem rá a kereket, jól tud tempót menni, és itt a szél is befújt. Aztán Bátai László csapattársam érkezett meg, de mondom ő is 40-es nincs gond, legalább páholyból nézhetem, hogy mit meccselnek a befutón… 🙂 Volt egy kis 150-200 m-es pihenős rész, aztán fordultunk az utolsó 500-ra, ami újra emelkedett olyan 6-8%-ban. És itt valahogy elkapott a verseny szellem…..Előttem és Keszéék előtt nem sokkal szenvedtek még páran és gondoltam van még erőm egy hajrára, meg tudnám talán fogni őket, rég jöttem fel ide ilyen jó helyen az első 10-ben. Nem a korcsoportom miatt mentem, hanem az abszolút miatt, ami nekem mindig is fontosabb, mint a korosztályos hely, az az igazi, amikor partiban tudok lenni a fiatalokkal. Leváltottam 52/14-15 tájékára és az utolsó kanyarból kijövet, mint amikor a lift leszakad megindultam 🙂

Kesze előtt haladva

Kesze előtt haladva (Fotó: Tamási MTB SC)

Egész jól ment olyan 200-250 m-ig….itt viszont, mintha falnak mentem volna, teljesen elkészültem, de amikor visszaültem és kettőt felváltottam hátranézve láttam, hogy mögöttem biztonságos távolság van az üldözőktől és ki fogom bírni ennyi előnnyel a célig.

Az utolsó 50-en még belóbáltam és átértem a célon…szó szerint, mert egyet kihagytam, belassultam és alig bírtam újra lenyomni a pedált, ami kis erőm volt most tavasz elején, mind kiadtam… De a többiek is, nem igen beszéltem olyannal a verseny után, akinek könnyű volt ez a befutó 🙂
Aztán kiderült, hogy nem tét nélkül hajráztam és előztem meg végül Keszerice Zsoltit és Bátai Lacit, mert mégsem lett külön értékelve a 40 feletti senior korosztály. Így lettem hát 2015. Tolna Megye Senior Hegyi Bajnoka 🙂

Balázs Tibor a dobogó legfelső fokán (fotó: Tamási Kerékpáros Alapítvány)

Hazafelé szintén bringával jöttünk végig, jó kis edzés és verseny nap volt…. 🙂
Mindenesetre önbizalom növelőnek, az elvégzett munka eredményének lemérésére nagyon jó alkalom volt. Verseny ca 15km, 24 perc, 140-145 avg, 167 max puls, a teljes nap: 100 km 1000 m szinttel a 125 avg-n.”

Köszönjük Balázs Tibornak a beszámolót és újfent gratulálunk az eredményéhez!

Oszd meg Te is a barátaidnak, hogy senki se maradjon le róla!
Amennyiben tetszett a bejegyzés, és rendszeresen olvasnád a Sportkultot, lájkold a Facebook oldalunkat és a cikket is! Köszönjük!